Важността на текста на връзката (anchor text) във връзковата стратегия не може да се преувеличи. Обратните връзки са голяма част от алгоритъма на търсачките. При започване на връзкова кампания е от съществено значение външните сайтове да свързват с подходящите ключови думи и термини в текста на връзката.
Почти винаги кандидатите за линкове използват името на компанията като текст на връзката. Това не предоставя описание на продуктите или услугите на целевата компания. Разбира се, това може да е добро за целите на брандиране, но обикновено не е необходимо. В повечето случаи компаниите вече заемат много високи позиции (ако не и първи) за търсения, които включват техния бранд.
Ето пример с фиктивната компания „Acme Plumbing Supplies“:
Повечето хора ще поставят линкове просто с термините „Acme“. Това е добре, но не описва продуктите или услугите на компанията, нито предоставя контекст. Чрез добавянето на думата „плумбинг“ или термина „строителни материали за водопровод“ (т.е. „Acme Plumbing“ или „Acme Plumbing Supplies“), може да привлечете допълнителен трафик, който не би достигнал корпоративния сайт по друг начин.