Стратегическото използване на изображения в оптимизацията за търсачки включва фин, но ефективен начин да се използват изображенията по начин, благоприятен за SEO (от ALT таговете насам), което подобрява ранга в търсачките и позволява да се интегрират необходимите маркетингови съобщения. Обърках ли ви? Нека видим пример:

Допуснете, че управлявате сайт за пътувания и искате да оптимизирате дадена страница за ключовата дума „хотел Лас Вегас“. Предположете, че искате да включите мотивиращо маркетингово съобщение като „Резервирайте сега и спестете 20%!“. Посоченото заглавие няма описателен текст, но притежава убедителни характеристики. В такъв случай може да поставите заглавието върху изображение, а ключовата фраза (т.е. хотел Лас Вегас) – в заглавен таг. Това подчертава желаната фраза, като същевременно предоставя маркетингова възможност, без да се компрометира ключовата консистентност.

Иначе казано, изображенията са отлично място за включване на маркетингови съобщения, които липсват на необходимите ключови думи и фрази. Използването на тази техника ще гарантира, че описателният текст е индексиран, докато по-малкото маркетингови думи не бъдат пропуснати. Комбинацията от съдържание с богати на ключови думи и привлекателни съобщения ще задоволи и двете страни на стратегическото уравнение.