SEO не е точна наука. Това става ясно, когато се опитвате да интегрирате и SEO, и брандиране в стратегията си. Този процес е деликатен, за да не кажем повече. От една страна, SEO се занимава с разположението на ключови думи и фрази. От друга страна, брандирането се отнася до лоялността и културата на компанията. Интеграцията на двете страни може да разреди значимостта на всяка от тях. Но отстраняването на едната или другата може да не отговори на всички стратегически и маркетингови цели.

Отново трябва да се подчертае, че SEO представлява серия от насоки, а не точна наука. С това казано, следното препоръчително могат да се използват за удовлетворяване на двете страни на уравнението. В общи линии, ключовите думи и фрази (т.е. SEO) трябва да останат фокус в началните стадии на всяка компания, докато интеграцията на фирмената идентичност може да се появи по-късно в развитието. Това е просто общо изказване и не трябва да се взема дума по дума.

Логиката е доста прости: първоначално никой не познава името на вашата компания, но може би търсят вашите продукти или услуги. Изразено по друг начин, искате да насочите ключови думи и фрази, свързани с вашата оферта, а не с вашата компания. С развитието на лоялността и доверието, брандирането става по-важно. В този момент може да решите да включите корпоративни съобщения, за да засилите връзката с клиентите и да внушите доверие във вашия бранд.

Още една мисъл относно брандирането: ако потребител въведе името на вашата компания, вероятно ще намери вашия уебсайт въпреки всичко. Това се дължи главно на текста на връзките и обратните линкове. Затова оптимизацията за името на компанията е малозначителна в повечето случаи.