За дълго време, взаимните линкове са били основни в стратегиите за входящи линкове. Това обаче ще трябва да се промени. Google вече не отчита всички взаимни линкове. Алгоритмът е променен, за да идентифицира обмена на линкове между две страни с цел увеличаване на броя на входящите линкове.
Концепцията на взаимното свързване нарушава първоначалното намерение на Google с алгоритъма. Качественото съдържание трябва да привлича линкове. Обменът на линкове не е нищо повече от взаимно споразумение за неоснователно насърчаване на съдържанието на други с цел насърчаване на собственото си съдържание. Google не особено одобрява това (вижте Схеми за линкове).
Някои дори твърдят, че Google вече може да идентифицира схеми за тройно линкуване (т.е. уебсайт A линкува към уебсайт B, който линкува към уебсайт C, който пък линкува обратно към A). Дали това е вярно или не, е трудно да се каже. Едно е сигурно обаче: стратегиите за входящи линкове НЕ трябва да се базират на взаимното линкуване. Този изкуствено създаден начин за създаване на линкове не е добре приет и в крайна сметка е загуба на време. Вместо това се фокусирайте върху създаването на уникално, качествено съдържание в определена ниша. Линковете ще последват.